Срібні стріли

Історія Audi. «Срібні стріли» – народження легендарного гоночного автомобілю

75 років тому була відкрита одна з найзахоплюючих сторінок в історії автоспорту: 27 травня 1934 року на гоночній трасі Авус в Берліні вперше стартували німецькі «Срібні стріли». І хоча ні Auto Union, ні Mercedes-benz не змогли стати першими цього дня, обидві марки панували на міжнародних гоночних трасах аж до початку другої Світової війни в 1939 році. Це і сьогодні здається неймовірним: гоночні автомобілі Auto Union в 1936 році на прямих ділянках траси Авус могли прискорюватися до 380 км/год. Так і народилася легенда.
Пилотируемые Хансом Штуком (Hans Stuck), Августом Момбергером (August Momberger) и Германом Принцем Ляйненгенским (Hermann Prinz zu Leiningen), гоночные автомобили с четырьмя кольцами на эмблеме впервые вышли на старт автогонок в Берлине 27 мая 1934 года. Серебряная лакировка кузова и, прежде всего, среднемоторная компоновка, обращали на себя особое внимание.

75 років тому була відкрита одна з найзахоплюючих сторінок в історії автоспорту: 27 травня 1934 року на гоночній трасі Авус в Берліні вперше стартували німецькі «Срібні стріли». І хоча ні Auto Union, ні Mercedes-benz не змогли стати першими цього дня, обидві марки панували на міжнародних гоночних трасах аж до початку другої Світової війни в 1939 році. Це і сьогодні здається неймовірним: гоночні автомобілі Auto Union в 1936 році на прямих ділянках траси Авус могли прискорюватися до 380 км/год. Так і народилася легенда. Пілотовані Хансом Штуком (Hans Stuck), Августом Момбергером (August Momberger) і Германом Принцом Ляйненгенським (Hermann Prinzzu Leiningen), гоночні автомобілі з чотирма кільцями на емблемі вперше вийшли на старт перегонів у Берліні 27 травня 1934 року. Срібне лакування кузова і середньо моторна компоновка, перш за все, звертали на себе особливу увагу. У 1934 році набрала чинності нова гоночна формула, згідно якої чиста вага автомобіля не могла перевищувати 750 кг. Робочий об’єм двигуна при цьому не лімітувався, паливо також можна було обирати самостійно. Хрещеним батьком гоночних автомобілів Auto Union був Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche). Він розробляв їх для нового автомобільного концерну, створеного в 1932 році на основі марок Audi, DKW, Horch і Wanderer – Auto Union. З березня 1933 року під його контролем автомобілі збиралися і тестувалися в гоночному підрозділі, що був складовою частиною заводу Horch в Цвікау (місто на сході Німеччини, у Саксанії).

Основною умовою легендарних перегонів була потужність боліда не менше 250 к.с. при 4500 об/хв. Технологічний потенціал моделі, що закладався інженерами, був повністю розкритий в березні 1934 року на трасі Авус, коли пілот Ханс Штук встановив світовий рекорд швидкості. В автоперегонах Авус та всі представлені боліди Auto Union змагалися гідно. Пілот Ханс Штук вже на тренуванні проїхав відрізок кільця із швидкістю 245 км/год і показав, хто тут найшвидший.

Не дивлячись на проливний дощ болід Auto Union встановив кращий час дня (пілот Момбергер зміг розвинути середню швидкість в 225,8 км/год). В ході перегонів майже до десятого кола перевага Штука перед найближчими конкурентами досягала цілої хвилини, але остаточній перемозі пілота перешкодили технічні проблеми. В результаті два перші місця зайняли пілоти з Alfa Romeo, третім же фінішував партнер Штука по команді Момбергер. До сезону 1937 років «Срібні стріли» пройшли три етапи покращень:

  • 1934 рік: Type A: 295 к.с.
  • 1935 рік: Type B: 375 к.с.
  • 1936 – 1937 роки: Type C: 520 к.с.


  • При цьому основна концепція конструкції залишилася без змін: 16-ти циліндровий V-образний двигун, розташований в центрі кузова, одразу за водієм, зумовив компоновку двигуна в сучасних гоночних автомобілях. Силовий агрегат об’ємом 6 л був настільки еластичним (максимальний крутний момент – 87 кгс/м при 2500 обертів/хвилину), що йому було досить чотириступінчатої коробки передач.

    Один єдиний розподільний вал керував 32 клапанами, і спочатку виконаний як одна деталь колінчастий вал поступився місцем валу з окремих сегментів, сполучених один з одним (розробка фахівців Hirth). «Срібними стрілами» управляли найвідоміші пілоти того часу, в числі яких Бернд Роземайер (Bernd Rosemeyer), Ханс Штук (Hans Stuck), Херманн Пауль Мюллер (Hermann Paul Myller), Ернст фон Деліус (Ernst von Delius), Рудольф Хассе (Rudolf Hasse), Акилле Варци (Achille Varzi).

    Історія легендарного гоночного автомобіля Audi в 1950-1960 роки

    У 1938 році контракт Auto Union з Порше був розірваний і за розробку нового дизайну автомобіля гоночних моделей став відповідати головний інженер Роберт фон Еберан-¬Еберхорст (Robert von Eberan¬Eberhorst).

    Фінансові витрати на автоперегони Grand Prix можна полічити з точністю до пфенінга: з першого і до останнього року участі в автоперегонах вони зросли з 1,3 до 2,5 мільйонів рейхсмарок в рік. Гоночний автомобіль коштував в 1935 році близько 50 000 рейхсмарок, а чотири роки потому близько 70 000 рейхсмарок. Персонал заснованого в 1933 році гоночного підрозділу налічував 60 співробітників, включаючи механіків. При цьому йшлося про фахівців найвищого рівня, що переважно були працівниками заводу Horch в Цвікау, де розташовувався даний підрозділ.

    З 1334 по 1939 роки для участі в перегонах Grand Prix компанія Auto Union інвестувала близько 13,2 мільйонів рейхсмарок. Близько 2,7 мільйонів рейсхмарок було виділено німецьким урядом, що склало майже 20% щорічних витрат автовиробника. У цей період автомобілі Auto Union взяли участь у 61 кільцевій автогонці, 30 з яких були найвищого світового рівня. Перемоги були взяті в 24 автоперегонах, другий результат був показаний в 23¬х, в 17 команда зайняла третє місце.

    Завдяки грандіозним спортивним успіхам компанія Auto Union переконливо продемонструвала найсильніші сторони автомобілів, що випускалися: завидну аеродинаміку та полегшену конструкцію кузова, потужні силові агрегати. Інноваційні гоночні боліди з чотирма кільцями на емблемі одночасно втілювали величезний технічний досвід виробника, доведену до максимуму точність методів обробки, а також високий професіоналізм співробітників Auto Union, що відточили свою майстерність за багато років високоякісної роботи.

    Выберите себе язык

    Русский Украинский