'Очі' автопілота: навіщо потрібні лазерний сканер і радари в новому Audi A8

'Очі' автопілота: навіщо потрібні лазерний сканер і радари в новому Audi A8

Оновлений седан Audi A8 став найгучнішою новинкою останнього Франкфуртського автосалону і всього 2017 року. Багато в чому – через систему повного автопілота, яка вміє керувати авто за допомогою лазерного сканера і декількох радарів. Ми поговорили з Даніелем Рейцігом – фахівцем Audi Quality, що відповідає за якість і працездатність цих елементів.

Автопілот в сучасному автомобілі «починається» з вміння самовизначатися транспортний засіб в просторі. Він повинен за мить розпізнавати, де він знаходиться і що відбувається навколо – це дозволяє оперативно реагувати на будь-які перешкоди і небезпеки. З метою забезпечити таку можливість в новому Audi A8 встановлений цілий комплекс різних радарів, які в силу свого кількості і якості перетворюють седан в справжню локаційних станцію. Одним з головних радарів на новому A8, зокрема, є передній радар, покликаний визначати обстановку перед автомобілем. Він став плодом співпраці компаній NTN-SNR і Valeo з інженерами Audi. Даніель Рейціг щодня тестує цей радар на предмет можливих порушень і нестабільної роботи.

Новий Audi A8

«Мені було дуже важко відмовитися від контролю дорожньої ситуації в перший раз, – пояснює Даніель Рейціг, описуючи свій перший тест-драйв в новому Audi A8. 29-річному інженеру було непросто забути про постійний контроль за дорожньою ситуацією, який в новому Audi A8 йде на другий план. Сьогодні Деніель відповідає за забезпечення якості лазерного сканера і переднього радара Audi A8. Оновлений седан став першим автомобілем в історії, який дозволяє автономне керування автомобілем 3-го рівня, завдяки своїм переднім датчикам. Звичайно, Рейціг неодноразово піддавав їх випробувань в дії.

Система автопілота «Eyes Off» на Audi A8 дозволяє водієві відпустити педалі і кермо в процесі їзди. Правда є поки і ряд обмежень: автопілот працює на швидкостях до 60 км / год і тільки на двосмугової дорозі з розділовою огорожею. Крім іншого, автомобіль може самостійно здійснювати парковку в гараж.

Сам лазерний сканер в новому Audi A8 працює за традиційною схемою. Усередині пристрою є випромінювач і приймач: коли випускається світловий промінь досягає об’єкта, він відбивається і потрапляє в приймач, створюючи електричний сигнал. Відстань між випромінювачем і перешкодою визначається часом повернення сигналу. Прогрес полягає в швидкості і надвисокої точності радара, завдяки якому седан відтепер вміє визначати обстановку попереду себе в режимі реального часу. Лазерний радар складається з чотирьох лазерних діодів і проектує їх промінь на трикутну призму з двома відбивають світло. При безперервному обертанні дзеркала сканують кут 145 градусів 25 раз в секунду і направляють відбиті промені в оптичний приймач. За обертанням дзеркал «стежить» датчик кута повороту NTN-SNR.

Складові лазерного сканера в новому Audi A8

Система формує 3D-зображення навколишнього оточення автомобіля з точністю до декількох сантиметрів. Вимірювання, одержувані при кожному скануванні місцевості, зіставляються між собою, дозволяючи визначати і відносну швидкість об’єктів.

«Моє завдання – виявляти, вирішувати і цілісно виправляти помилки в лазерному сканері і передньому радарі Audi A8», – продовжує Рейціг. Інженери Audi AG можуть прийти до нього, коли виникають труднощі в поточному процесі. Деніель при необхідності зв’язується з різними постачальниками і подорожує зі своїми експертами в різні місця для вирішення виниклих проблем. Багато в чому остаточний випуск продукту залежить від нього і його начальника.

Лазерний сканер в новом Audi A8

Можна сказати, що Деніель Рейціг – батько лазерного сканер Audi A8, адже на основі його інформацією в результаті розробляється продукт для системи автопілота. Деніель створює всі технічні рекомендації та фактично проектує систему стеження за навколишнім оточенням для автомобіля. Коли елементи вже створені і реалізовані в матеріальній оболонці, Рейціг оцінює продукт і видає власне схвалення на серійний випуск.

«Як інженер-механік, я дотримуюся одного професійного правила: робити все можливе, щоб клієнт отримав оптимальний продукт», – пояснює він. «Сьогодні я прекрасно виконую свої обов’язки, щоб люди могли водити машину без стресу і з високим рівнем безпеки».