Як Audi розвивають концепції управління: від аналогових датчиків до штучного інтелекту

Як Audi розвивають концепції управління: від аналогових датчиків до штучного інтелекту

Німецький преміум-бренд Audi є піонером у сфері високих технологій і революційних концепцій управління.

Audi virtual cockpit, MMI або проекційний дисплей - кожна нова концепція управління автомобілем від Audi стає гучною подією. Вершини своєго розвитку концепції управління Інгольштадта досягли в новому поколінні Audi A8: з ними флагманський седан став самим інтуїтивно зрозумілим, інтерактивним і сучасним автомобілем в світі. Однак керування автомобілем не завжди було таким зручним, простим і "дружнім": на зорі автомобільних технологій водієві доводилося використовувати досить примітивні і недосконалі концепції управління. Про розвиток технологій для зручності людини - на прикладі яскравої і захоплюючої історії еволюції концепцій управління AUDI AG.

Ера круглих аналогових датчиків

AUDI AG фото

Інженери Audi розвивають концепції управління, не просто викидаючи застарілі технології "за борт". Навіть сьогодні вони намагаються вирішити складне питання: "Як інтегрувати основні функції автомобіля в інноваційні концепції управління?". Гарний зразок для таких досліджень представляє знаменита модель Audi 100 1970 року. Уже в ній всі засоби управління, необхідні для водіння, були зосереджені навколо рульового колеса: наприклад, з лівого боку розташовувалися органи управління фарами, а з лівого - цілий комплекс функцій, таких як центральне опалення, сигнальні вогні або підігрів заднього скла. «Включення і вимикання світла фар ліворуч від рульового колеса - стандарт, до якого ми давно звикли. І навіть зараз це залишається актуальним », - каже Олівер Штаух з відділу, що займається розробкою користувацьких інтерфейсів. Однак саме виконання і структура елементів управління, безумовно, сильно змінилися з часом виходу Audi 100.

Панель управління цього автомобіля була сформована з масивних тумблерів, натисних кнопок і всіляких перемикачів. Незважаючи на всю красу аналогових дисплеїв, вони втратили свою актуальність. Сучасні концепції управління Audi сьогодні є дійсно унікальними і універсальними. Інженер Іво Мут говорить про це так: «Вимоги умов дорожнього руху сьогодні набагато вище, а умови більш екстремальні. З ростом трафіку і підвищенням швидкості руху концепції і системи управління Audi набувають набагато більшого значення, ніж раніше ».Кожен день Іво Мут і його колеги працюють над тим, щоб зробити концепції управління Інгольштадта ще більш інтуїтивно зрозумілими і легкими для розуміння.

Аналоговий радіоприймач як прообраз майбутніх цифрових інформаційно-розважальних систем

Автомобіль Audi V8 фото Модель Audi V8 1988 року

За останні 50 років в автомобілях Audi кардинально змінилося не настільки багато, як концепції управління. Прекрасний приклад - автомобільне радіо. У моделі Audi V8 1988 року клієнти по всьому світу вперше побачили, якою продуманою і структурованою може бути центральна консоль. Радіоприймач вперше перемістився на центральну консоль. У тому ж Audi 100 радіо розташовувалося з боку переднього пасажира. Фактично, аналогове автомобільне радіо тих років було попередником сучасної інформаційно-розважальної системи.

"Цифрові екрани дозволили відображати кілька різних функцій системи на більш компактній області". Томас Манфред Мюллер, керівник відділу розвитку електрики і електроніки.

MMI (Мультимедійний інтерфейс) Audi

Автомобіль Audi MMI фото Поява дисплея мультимедійної системи в салоні флагманського седана Audi A8 в 1994 році стала справжньою революцією. Вперше функції GPS, розваг і зв'язку були зручно об'єднані в одному пристрої. в 1990-х роках стали поступово з'являтися цифрові дисплеї і вони повністю змінили колишні інтерфейси. Однак мультимедійний інтерфейс в Audi A8 протягом 1994-2002 років був справжнім народженням сучасної інформаційно-розважальної системи. Зверніть увагу: він був розташований рівно там же, де і раніше радіоприймач в Audi V8.

У 2002 році концепція мультимедійного комплексу MMI була переглянута. Дисплей розширили і перемістили на приладову панель; органи управління змістилися далі вниз до центральної консолі. Саме в такому вигляді ми знаємо діючий нині мультимедійний інтерфейс Audi - MMI. Система дозволяє практично наосліп управляти всіма функціями інформаційно-розважального характеру.

Використовуючи свій власний почерк, щоб дістатися до місця призначення

Автомобіль Audi A8 салон фото З третім поколінням седана Audi A8 стало ясно, що для цього німецького бренду немає нічого неможливого. Навіть в тих концепціях, від яких, здавалося б, відмовитися неможливо, інженери зуміли домогтися революційних змін. У салоні флагмана Інгольштадта в 2009 році з'явилася сенсорна панель з функцією рукописного введення. Зовсім не дивлячись на дисплей, водій може писати букви на сенсорній панелі, даючи команду для навігаційної системи автомобіля. Навіть під час їзди водій може продуктивно і легко взаємодіяти з транспортним засобом. Система рукописного введення від Audi вже 10 років назад вміла розпізнавати навіть нерівно надряпані літери, що перекривають одна одну.

Система virtual cockpit вступає в гонку

Цифровий кокпіт від Audi в наші дні має культовий статус і перевірену на практиці ефективність. Вся інформація, пов'язана з водінням автомобіля, знаходиться в безпосередній зоні видимості автомобіля. Водій ні на мить не відволікається від дороги, ні на секунду не втрачає контроль. Залишаючись при цьому прекрасно поінформованим про те, що відбувається на трасі. Вперше Audi virtual cockpit був представлений в моделі Audi TT: він об'єднав лічильник оборотів з GPS, смартфоном і медіаплеєром - все в HD-дозволі. Управління налаштоване через маленькі кнопки і перемикачі на багатофункціональному рульовому колесі.

Автомобіль Audi A8 кокпіт фото Audi virtual cockpit

Сенсорні екрани з тактильним зворотним зв'язком

Автомобіль Audi A8 тачпад фото Сенсорні екрани в новому Audi A8 встановлено в кількості двох примірників: обидва реагують на дотики пальців і мають тактильним відгук. Наявність тактильного зворотного зв'язку робить віртуальний приладовий щиток схожим на свій механічний аналог: торкаючись пальцями його поверхні, Ви ніби натискаєте кнопки. Таке чарівне відчуття створюється особливою анімацією, звуком клацань, зміною кольорів. Верхній сенсорний екран MMI містить елементи управління інформаційно-розважальною системою; нижній екран оптимально розташований для рукописного введення. Клієнти можуть управляти системою інтуїтивно, як планшетом або смартфоном. Опціональний головний дисплей також показує деталі GPS на лобовому склі на прямій лінії огляду водія. Розмір таких дисплеїв залежить від моделі Audi - її статусу і цільової спрямованості.

Повноцінний комп'ютер для мобільності, оснащений штучним інтелектом

Автомобіль Audi A8 вид спереду фото Седан Audi A8 став вітриною інноваційних технологій німецької марки. Кузов і салон автомобіля буквально прошиті інтелектуальними системами: лише одні системи допомоги представлені в кількості більше 40. Програмне забезпечення вміє розпізнавати логічні схеми і аналізувати команди у хмарі. Це дозволяє водієві регулювати кондиціонер, наприклад, за допомогою голосової команди. Такі високі результати у взаємодії автомобіля і людини стають доступні завдяки багаторічній і копіткій роботі 200 співробітників у відділах розробки користувальницьких інтерфейсів. Прямо зараз вони теж ведуть активну роботу над технологіями, яким тільки належить з'явитися через людством в майбутньому.

У 2017 р Audi показали на автосалоні у Франкфурті новітній прототип Aicon. Експериментальна модель по суті являє собою автомобіль майбутнього, в якому як ніколи раніше будуть реалізовані технології штучного інтелекту і нові концепції управління. Наприклад, частково управляти автомобілем можна буде за допомогою легких нахилів своїм тілом в кріслі водія, а також управляти через голосове управління. Також передбачається наявність функцій дистанційного керування, елементів віртуальної реальності і голографії. Прем'єра автомобіля Audi Aicon, ймовірно, змінить людство назавжди.